Ennen juhannusta havahduttiin Katin kanssa siihen, että tarjouspyyntöjä sateli kiihtyvällä tahdilla postiluukusta. Luultiin, että moinen innostus päättyy, kun ihmiset kirmaavat kesälaitumille, mutta kesästä huolimatta tarjouspyyntöjen virta pysyi tasaisena. Kyllä meille siis ennen tätäkin kesää on tarjouspyyntöjä virrannut, mutta nyt tahti oli selvästi kovempi. Hetkisen aikaa siinä toisiamme tuijoteltiin ja mietittiin, että ollaanko me hitto tehty kerrankin jotain oikein!? 😀 Ja jos ollaan niin mitä!?
Ruvettiin palauttelemaan mieleemme kulunutta vuotta ja mitä oikein oli tapahtunut. Mitään virallista raportointiahan meidän yritys ei harrasta, koska sen avullahan olisi aivan liian helppoa käydä läpi tehdyt toimenpiteet. Mutta onneksi Facebookkia, kalenteria ja hataria muistikuvia yhdistellen saatiin palaset kokoon.
Toinen iso juttu, mitä markkinoinnin saralla on tajuttu, niin ollaan tajuttu kertoa meidän asiakkaista. Referenssit on edelleen kova juttu ja isot asiakkaat ovat selvästi tuoneet mukana lisää isoja asiakkaita. Eli ”pierujuttujen” välissä ollaan nostettu myös asiakkaita esiin. Toki ollaan haluttu kertoa ja mainostaa meidän asiakkaita muutenkin, koska ollaan löydetty ympärille ihan mahtavia tyyppejä, joilla on superhyvää toimintaa, joten miksi ei nostettais heitä meidänkin puolesta esiin.
Konseptiakin ollaan kehitetty ja työstetty vastaamaan sitä mielikuvaa, mitä toiminnastamme halutaan välittää. Pelkästään hyvä fiilis ei riitä vaan haluamme tuoda esiin, että kaikki meidän juontajat on ihan saatanan kovia ammattitaidoltaan. (Pahoittelut kirosanasta, mutta voit korvata sen halutessasi sanalla saakeli). Tätä mielikuvaa on pyritty vahvistamaan viilaamalla yrityksen presentaatio ja tarjouspohja vielä ammattimaisempaan suuntaan. Eikä tehty sitä itse vaan käytettiin tähän markkinointialan ammattilaista ja TÄMÄ hyvä muutos aiempaan ”tein itse säästin”-meininkiin.
Kun työmäärä on kasvanut ja ajan määrä kuitenkin pysynyt samana on ollut pakko ottaa sitä aikaa muualta. Lasten kanssa vietetty aika on vähentynyt, mutta suurin häviäjä on ollut ne ystävät, jotka eivät liity työhön tai cheer-kuviohin – heille ei ole ollut aikaa ollenkaan. Luojalle kiitos Facebookista ja WhatsAppista niin tuntuu, että pysyy edes vähän kärryillä. Ehkä kärryistä vapautuu tilaa, kun lapset ei halua enää viettää aikaa mun kanssa 😀